Skip to content

Εισαγωγή στο SEO

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, πιο συχνά αναφερόμενη ως SEO, είναι μία από τις πιο κρίσιμες πτυχές του μάρκετινγκ. Ως εκ τούτου, αν εργάζεστε για την προώθηση του ιστολογίου σας ή της επιχείρησής σας, πρέπει να γνωρίζετε τι σημαίνει SEO και ποιοι είναι οι κανόνες και οι τρόποι επιτυχίας του SEO. Παρόλο που μια επιτυχημένη στρατηγική SEO δεν αποτελεί ακριβή επιστήμη και η πρακτική της έχει αμφισβητηθεί σε πολλά μέτωπα κατά τη διάρκεια των ετών, η γνώση των βασικών στοιχείων εξακολουθεί να είναι σημαντική για μια αποτελεσματική εκστρατεία μάρκετινγκ. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το SEO και τον τρόπο ενσωμάτωσης του στις προσπάθειες μάρκετινγκ που καταβάλλετε, ανατρέξτε στην ακόλουθη εισαγωγή στο SEO για αρχάριους:

Τι είναι το SEO;
Το SEO αναφέρεται στη διαδικασία που καθιστά έναν ιστότοπο πιο ορατό στη σελίδα αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης. Για να διευκρινιστεί, μια εξαιρετική στρατηγική SEO θα τοποθετήσει τον ιστότοπο μιας εταιρείας στην κορυφή της λίστας σε μια σελίδα αναζήτησης της Google, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να επισκεφθούν τον ιστότοπο οι άνθρωποι. Οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να παρέχουν τα πιο συναφή αποτελέσματα για ένα άτομο που πραγματοποιεί μια αναζήτηση, έτσι ώστε όταν ένα άτομο κάνει μια αναζήτηση στο διαδίκτυο για “cupcakes”, το πρώτο πράγμα που εμφανίζεται δεν είναι ένα κατάστημα με μπισκότα, αλλά ένα αρτοποιείο που ειδικεύεται στα cupcakes καθώς και ένας ορισμός του γλυκού. Με άλλα λόγια, το SEO συμβάλλει στο να γίνει μια αναζήτηση σχετική με τον χρήστη και μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας για την προώθηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας.

Οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούν με την αναζήτηση στο Διαδίκτυο για την εύρεση κειμένου που πληροί ορισμένα κριτήρια. Αυτό το κείμενο είναι γνωστό ως λέξεις-κλειδιά και αναφέρεται στο/στα σημαντικότερο/α θέμα/τα του ιστότοπου, της εταιρείας ή του προϊόντος. Το σάρωμα του διαδικτυακού κόσμου για την εύρεση λέξεων-κλειδιών είναι ο λόγος για τον οποίο, όπως στο παραπάνω παράδειγμα, μια αναζήτηση για “cupcakes” δίνει ως αποτέλεσμα πολλές σελίδες για cupcakes και όχι για μπισκότα. Άλλα σημαντικά πράγματα που χρησιμοποιεί μια μηχανή αναζήτησης για να κατατάξει έναν ιστότοπο περιλαμβάνουν τίτλους, επικεφαλίδες και συνδέσμους που συνθέτουν το περιεχόμενο των σελίδων ενός ιστότοπου. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν επίσης την ευρετηρίαση μηχανών αναζήτησης για να βρουν, να αφομοιώσουν και να αποθηκεύσουν το περιεχόμενο ενός ιστότοπου. Ένα ευρετήριο μηχανών αναζήτησης αναφέρεται στο σύνολο των δεδομένων που χρησιμοποιούνται για να βασιστεί ένα τελικό αποτέλεσμα αναζήτησης.

Η σημασία της έρευνας λέξεων-κλειδιών
Ένα άλλο σημαντικό μέρος μιας εισαγωγής στο SEO είναι η κατανόηση της σημασίας των λέξεων-κλειδιών. Εξηγήσαμε παραπάνω ότι οι λέξεις-κλειδιά είναι οι συγκεκριμένες λέξεις ή το σύνολο των λέξεων που περιγράφουν καλύτερα το θέμα ή τη συνολική έννοια μιας ιδέας, ενός ιστότοπου, μιας επιχείρησης ή ενός προϊόντος. Οι λέξεις-κλειδιά είναι οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι όταν πραγματοποιούν μια αναζήτηση και θα πρέπει να είναι λέξεις που περιλαμβάνονται στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Η επιλογή των σωστών λέξεων-κλειδιών μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας, στην προσέλκυση δυνητικών πελατών και στη σημαντική βελτίωση της κατάταξής σας στο SEO.

Όταν αποφασίζετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να συμπεριλάβετε στο κείμενό σας, θα πρέπει να εξετάζετε πράγματα όπως η συνάφεια της λέξης-κλειδιού (των λέξεων-κλειδιών) με τον ιστότοπο και την εταιρεία σας, καθώς και τους ανταγωνιστές που χρησιμοποιούν την ίδια λέξη-κλειδί (μπορείτε να το ελέγξετε αυτό εκτελώντας ο ίδιος μια γρήγορη αναζήτηση στο Google για τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά και βλέποντας ποιες τοποθεσίες εμφανίζονται στην κορυφή του καταλόγου). Για να ανακαλύψετε την αξία των λέξεων-κλειδιών σας, μπορείτε να αγοράσετε μια δειγματική καμπάνια από το Google AdWords, η οποία θα σας επιτρέψει να δοκιμάσετε την επισκεψιμότητα που παράγεται από τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά σας. Εάν και τα τρία πράγματα είναι σε έλεγχο -οι λέξεις-κλειδιά είναι σχετικές με τον ιστότοπό σας, οι ανταγωνιστές σημειώνουν επιτυχία με παρόμοιες λέξεις-κλειδιά και μια δειγματική καμπάνια αποδίδει υψηλή επισκεψιμότητα-, θα πρέπει να αισθάνεστε σίγουροι ότι μπορείτε να προχωρήσετε με τις λέξεις-κλειδιά.

Μια εισαγωγή στο SEO – Πιο σημαντικοί παράγοντες
Οι λέξεις-κλειδιά δεν είναι το μοναδικό μέρος μιας επιτυχημένης εκστρατείας SEO, αν και είναι σίγουρα σημαντικό. Άλλα πράγματα που πρέπει να εξετάσετε κατά την ανάπτυξη μιας στρατηγικής SEO περιλαμβάνουν συνδέσμους, τίτλους, μεταπεριγραφές, επικεφαλίδες, υποκεφαλίδες, πρωτοτυπία του περιεχομένου, εικόνες και βίντεο και το κοινό σας. Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε κατά την εξέταση αυτής της εισαγωγής στο SEO είναι ότι ένας μόνο παράγοντας δεν θα καθορίσει την επιτυχία του SEO- μάλλον, η επιτυχία του SEO εξαρτάται από το περιεχόμενό σας στο σύνολό του.

Όταν γράφετε το περιεχόμενό σας, αφιερώστε ίσο χρόνο στην προσπάθεια να κάνετε το περιεχόμενό σας να ακούγεται όσο το δυνατόν πιο φυσικό, βάζοντας το SEO στο πίσω μέρος του μυαλού σας. Η υπερβολική χρήση λέξεων-κλειδιών, η δημιουργία περίεργων ή αφύσικων προτάσεων με την ελπίδα να βελτιώσετε το SEO ή η χρήση μη πρωτότυπου περιεχομένου μπορεί να αποβεί περισσότερο επιζήμια παρά ωφέλιμη για τις προσπάθειές σας στο SEO. Το περιεχόμενο θα πρέπει πάντα να είναι ενδιαφέρον και ελκυστικό, να είναι σύντομο και περιεκτικό, να χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά με σύνεση, να περιλαμβάνει βελτιστοποιημένες εικόνες με εξαιρετικούς τίτλους, να έχει ελκυστικές επικεφαλίδες, να είναι διαμορφωμένο με τρόπο εύχρηστο και να περιλαμβάνει σχετικούς συνδέσμους. Στην πραγματικότητα, ίσως να θέλετε να εξετάσετε ακόμη και το ενδεχόμενο να συμμετάσχετε σε μια ανταλλαγή συνδέσμων, η οποία αναφέρεται στη διαδικασία ανταλλαγής συνδέσμων με άλλους συναφείς ιστότοπους προκειμένου να αυξήσετε το SEO.

Το περιεχόμενο επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το SEO. Όσο πιο σχετικό είναι το περιεχόμενό σας, όσο πιο ενημερωμένο είναι το περιεχόμενό σας και όσο πιο ενδιαφέρον είναι το περιεχόμενό σας, τόσο υψηλότερα θα κατατάσσεται. Σχεδιάζετε πάντα το περιεχόμενό σας εκ των προτέρων, βάζετε κάποιον να το επεξεργαστεί πριν από την ανάρτηση, χρησιμοποιείτε επικεφαλίδες και υπότιτλους, σκεφτείτε τη διάταξη και συμπεριλάβετε εικόνες ή/και βίντεο. Επίσης, θα πρέπει να σχεδιάζετε το περιεχόμενο και τον ιστότοπό σας έτσι ώστε να είναι εύκολο να το μοιραστείτε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Εργαλεία και υπηρεσίες SEO
Ενώ μια εισαγωγή SEO είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης, καθώς οι προσπάθειες μάρκετινγκ σας εξελίσσονται, ίσως θελήσετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να εξασφαλίσετε πρόσθετα εργαλεία και υπηρεσίες SEO. Συχνά, οι ίδιες οι μηχανές αναζήτησης παρέχουν αυτά τα εργαλεία και τις υπηρεσίες, όπως τα Google Analytics της Google, τα Google Webmaster Tools, το Google AdWords Keywords Tool, τα Google Alerts, τα Google Trends, το DoubleClick Ad Planner, το Google Page Speed, το Google Site Map και άλλα.

Εκτός από τα εργαλεία που παρέχει η Google, μπορείτε επίσης να εξερευνήσετε άλλα διαδικτυακά εργαλεία ή ακόμη και να προσλάβετε μια εταιρεία που ειδικεύεται στο μάρκετινγκ SEO για να σχεδιάσει τον ιστότοπό σας και να τον καταστήσει φιλικό προς το SEO.

Το SEO είναι ένα σημαντικό μέρος του μάρκετινγκ στον διαδικτυακό κόσμο και έχει πολλούς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την επιτυχία του. Προκειμένου να βελτιώσετε το SEO του ιστότοπού σας, επικεντρωθείτε στη δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου, στη χρήση σχετικών λέξεων-κλειδιών, στη δημιουργία συνδέσμων όταν χρειάζεται και στη συγγραφή πάντα δημιουργικού και πρωτότυπου περιεχομένου. Επιπλέον, να θυμάστε ότι το SEO είναι μια συνεχής διαδικασία και δεν τελειώνει μόλις δημοσιεύσετε περιεχόμενο. Αντίθετα, είναι εξίσου σημαντικό να διατηρείτε έναν ιστότοπο σχετικό και ενημερωμένο, αναρτώντας συχνά και με συνέπεια νέο, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Leave a Reply