Skip to content

Τεχνικές δημιουργίας συνδέσμων: Η καλή, η κακή και η άσχημη

Μάθετε ποιες τεχνικές δημιουργίας συνδέσμων θα σας ανεβάσουν στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, ποιες θα σπαταλήσουν το χρόνο σας και ποιες μπορεί να βλάψουν τον ιστότοπό σας.

Όλοι γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε συνδέσμους για να καταταγούμε καλά.

Αλλά μερικοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην είναι σίγουροι για το τι συνιστά έναν καλό ή έναν κακό σύνδεσμο.

Αυτές οι πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας για τη λήψη έξυπνων αποφάσεων σχετικά με την οικοδόμηση συνδέσμων.

Αν ασχοληθείτε σήμερα με αμφισβητήσιμες τεχνικές δημιουργίας συνδέσμων – ακόμη και ακούσια – θα βρεθείτε τελικά στη λάθος πλευρά μιας ποινής, που θα σας κοστίσει επισκεψιμότητα και πωλήσεις.

Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να κατανοήσετε ακριβώς τι είδους σύνδεσμοι έχουν θετικό αντίκτυπο στην κατάταξη και είναι αποδεκτοί σύμφωνα με τις Οδηγίες Webmaster της Google.

Θα εμβαθύνουμε λοιπόν στα καλά, τα κακά και τα άσχημα των συνδέσμων.

Τεχνικές δημιουργίας συνδέσμων: Οι καλοί, οι κακοί και οι άσχημοι

Αυτή η δημοσίευση θα εξηγήσει ποιος τύπος θα βλάψει τον ιστότοπό σας, ποιος απλά θα σπαταλήσει τον χρόνο σας μη βελτιώνοντας την κατάταξη και ποιος θα σας εκτοξεύσει στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Σε μια σχετική σημείωση, είναι σημαντικό να έχετε μια στρατηγική και όχι απλώς να χτίζετε συνδέσμους στα τυφλά.

Αυτό θα σας εξοικονομήσει χρόνο, χρήματα και ενέργεια, ενώ θα βελτιώσει τα αποτελέσματά σας.

Οι καλοί σύνδεσμοι
Οι καλοί σύνδεσμοι τείνουν να κερδίζονται με φυσικό τρόπο και γενικά δεν είναι επεκτάσιμοι.

Η οικοδόμηση οργανικών συνδέσμων απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο και προσπάθεια, αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι οι σύνδεσμοι που αποκτάτε είναι πιο πολύτιμοι, επειδή είναι πιο δύσκολο για τους ανταγωνιστές σας να τους αντιγράψουν.

Αυτό σας δίνει μια πιο κυρίαρχη θέση στην αγορά σας, και αυτό είναι που όλοι επιδιώκουμε, σωστά;

Συντακτικές συνδέσεις
Το πιο προφανές παράδειγμα ενός καλού συνδέσμου είναι όταν, εν αγνοία σας, ένας δημοσιογράφος (ή συνεργάτης, ή blogger) εντυπωσιάζεται τόσο πολύ από εσάς, την εταιρεία σας, ή τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας που παίρνει την πρωτοβουλία να γράψει ένα άρθρο για εσάς και να παραπέμψει στον ιστότοπό σας.

Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται ορισμένοι στην κοινότητα του SEO (συμπεριλαμβανομένης της Google), αυτό είναι αρκετά σπάνιο.

Εξίσου καλό είναι όταν μια προσωπική σχέση οδηγεί σε μια παρόμοια κατάσταση, είτε άμεσα είτε μέσω μιας εισαγωγής σε έναν δημοσιογράφο, συνεργάτη ή blogger – υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει νόμιμη αξία για το κοινό τους στην ιστορία σας.

Για παράδειγμα, όταν έγραψα ένα πρόσφατο άρθρο σχετικά με τον ρόλο των παραδοσιακών δημόσιων σχέσεων στο SEO για μια άλλη δημοσίευση, συμπεριέλαβα αρκετά αποσπάσματα και έναν σύνδεσμο από μια φίλη που διευθύνει μια μεγάλη και επιτυχημένη εταιρεία δημοσίων σχέσεων, ακριβώς επειδή η διορατικότητά της ήταν απίστευτα πολύτιμη για το κοινό, χάρη στο εκτεταμένο ιστορικό της.

Guest Blogging
Το guest blogging, όταν γίνεται σωστά, κατατάσσεται λίγο πιο κάτω από τα δύο προηγούμενα παραδείγματα όσον αφορά την αξία, κυρίως επειδή, ενώ ο ιστότοπος στον οποίο δημοσιεύεται έχει τη συντακτική εποπτεία, εξακολουθεί να παράγεται από εσάς και όχι από ένα πιο αντικειμενικό τρίτο μέρος.

Είναι επιτακτική ανάγκη αυτά τα άρθρα να παρέχουν αξία στο κοινό τους και να μην υπάρχουν μόνο για έναν σύνδεσμο.

Στην πραγματικότητα, επειδή η Google έχει σπάσει σκληρά τις φιλοξενούμενες δημοσιεύσεις ως τακτική δημιουργίας συνδέσμων, θεωρώ ότι είναι καλύτερο να είστε υπερβολικά προσεκτικοί ξεπερνώντας κατά πολύ τις προσδοκίες της αξίας και να είστε εξαιρετικά συντηρητικοί όσον αφορά τους εξερχόμενους συνδέσμους προς τον δικό σας ιστότοπο.

Για να είστε σίγουροι, κάθε guest blogging θα πρέπει να γίνεται με σκοπό την οικοδόμηση της μάρκας σας και την προσέγγιση ενός μεγαλύτερου κοινού – και όχι την οικοδόμηση συνδέσμων.

Η οικοδόμηση συνδέσμων είναι απλώς ένα υποπροϊόν του να κάνετε καλή δουλειά σε αυτό.

Εξειδικευμένοι κατάλογοι
Σε γενικές γραμμές, οι κατάλογοι είναι σχεδόν νεκροί.

Ωστόσο, οι πολύ εστιασμένοι εξειδικευμένοι κατάλογοι μπορούν ακόμα να αποτελέσουν πολύτιμη πηγή συνδέσμων.

Τούτου λεχθέντος, μπορεί να βρείτε μόνο μια χούφτα αξιόλογων καταλόγων εστιασμένων στη θέση σας και η αξία τους για το SEO θα ποικίλλει δραματικά, αλλά σίγουρα αξίζει να το ψάξετε.

Θα πρέπει να διευρύνετε τη σκέψη σας πέρα από την παραδοσιακή ιδέα ενός καταλόγου ιστού και να εξετάσετε επίσης εμπορικές οργανώσεις, ομάδες δικτύωσης εξειδικευμένης θέσης και επαγγελματικές ενώσεις, επειδή οι περισσότερες διαθέτουν κατάλογο μελών στις μέρες μας.

Κατά την αξιολόγηση ενός καταλόγου, θα θέλετε να διασφαλίσετε ότι:

Έχουν μια διαδικασία ελέγχου, αντί να δέχονται απλώς οποιονδήποτε είναι πρόθυμος να πληρώσει το τέλος.
Δημοσιεύουν τακτικά πολύτιμο περιεχόμενο στο οποίο οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να έχουν πρόσβαση και να ευρετηριάζουν.
Κλαδεύουν τακτικά τους σπασμένους συνδέσμους από μέλη που δεν έχουν πλέον ενεργό ιστότοπο.
Αυτό μπορεί να ακούγεται υπερβολικά πουριτανικό, αλλά θα απέφευγα όλους τους καταλόγους που επιτρέπουν λέξεις-κλειδιά στο κείμενο άγκυρας των καταχωρίσεων.

Χτίζοντας αυτούς τους καλούς συνδέσμους…
Πάνε οι μέρες που το κείμενο άγκυρας ταιριάζει ακριβώς με τις φράσεις-κλειδιά για τις οποίες θέλετε να καταταγείτε.

Φαίνεται αφύσικο, και συνεπώς εύκολα αναγνωρίσιμο από τον αλγόριθμο της Google, ο οποίος θα συνεχίσει να γίνεται όλο και καλύτερος στον εντοπισμό μοτίβων χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη.

Όταν κάποιος άλλος συνδέει σε εσάς χωρίς τη δική σας συμβολή, το κείμενο άγκυρας τείνει να είναι αρκετά φυσικό, οπότε δεν έχετε να ανησυχείτε και πολύ.

Ωστόσο, όταν είστε εσείς αυτός που δημιουργεί τους συνδέσμους, όπως όταν κάνετε guest posting, πρέπει να είστε πολύ πιο προσεκτικοί, επειδή οι δικές σας ενέργειες (σε σχέση με αυτές ενός τρίτου μέρους) θα εξεταστούν με πολύ μεγαλύτερη προσοχή αν ποτέ επανεξεταστείτε χειροκίνητα.

Υπάρχει χρόνος και χώρος για το ακριβές κείμενο άγκυρας, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, τείνω να επιλέγω κάτι πιο περιγραφικό, όπως έκανα στον προηγούμενο σύνδεσμο προς το άρθρο μου στο Search Engine Journal για την τεχνητή νοημοσύνη.

Θα πρέπει επίσης γενικά να παραπέμπετε στην πιο σχετική εσωτερική σελίδα και όχι στην αρχική σελίδα (εκτός αν αναφέρετε την εταιρεία, οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το όνομα της εταιρείας αντί για μια λέξη-κλειδί).

Οι άσχημοι σύνδεσμοι
Αν και μπορεί να είναι εύκολο να παράγετε τέτοιου είδους συνδέσμους σε μεγάλους αριθμούς, δεν θα έχουν μεγάλο αντίκτυπο (αν έχουν) στην οργανική σας κατάταξη.

Η επένδυση χρόνου στην παραγωγή τέτοιων τύπων συνδέσμων είναι σπατάλη χρόνου, χρημάτων και ενέργειας, επειδή δεν θα αποφέρουν ποτέ μεγάλη απόδοση της επένδυσης.

Για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, αν χρησιμοποιείτε αυτές τις τακτικές δημιουργίας συνδέσμων – ακόμα και αν δεν είναι αποτελεσματικές – είναι πιθανό να υποστείτε τελικά μια ποινή.

Δημοσίευση επισκεπτών σε κλίμακα
Αν είστε στον κλάδο του SEO για περισσότερο από μερικά χρόνια, πιθανώς θυμάστε όταν οι κατάλογοι άρθρων ήταν το νέο καυτό πράγμα και μπορούσατε απλά να πυροδοτήσετε ένα πρόγραμμα για να υποβάλετε το άρθρο σας σε χιλιάδες από αυτούς τους ιστότοπους ταυτόχρονα.

Τα περισσότερα από αυτά τα προγράμματα είχαν ακόμη και τη δυνατότητα να “περιστρέφουν” ή να τροποποιούν το περιεχόμενο, με αποτέλεσμα ένα “μοναδικό” άρθρο για κάθε υποβολή. Αυτό δημιούργησε μια πληθώρα από ιστοσελίδες σκουπιδιών που δεν εξυπηρετούσαν κανέναν άλλο σκοπό εκτός από την προβολή διαφημίσεων μέσα σε κυρίως άχρηστο και περιττό περιεχόμενο.

Αυτές οι μέρες ευτυχώς ανήκουν στο παρελθόν. Ωστόσο, ακόμη και όταν εκτελείται χειροκίνητα και σε μικρότερη κλίμακα, αυτή η τακτική είναι προβληματική όταν την εφαρμόζετε κυρίως για τη δημιουργία συνδέσμων, επειδή δημιουργεί προφανή μοτίβα που ο αλγόριθμος της Google μπορεί εύκολα να εντοπίσει.

Σύνδεσμοι από μη σχετικούς ιστότοπους
Δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία αξία σε συνδέσμους από τον ιστότοπο ενός δικηγόρου διαζυγίου που παραπέμπουν στον ιστότοπο ενός γενικού εργολάβου.

Σήμερα η Google είναι αρκετά καλή στον εντοπισμό του θέματος ενός ιστότοπου και γενικά αποδίδει σημαντική βαρύτητα μόνο στους συνδέσμους που είναι σχετικοί με τον στόχο τους.

Ανεξάρτητα από το πόσο εύκολο μπορεί να είναι να αποκτήσετε έναν σύνδεσμο, μην σπαταλάτε τον χρόνο σας αν δεν είναι σχετικός.

Σύνδεσμοι κεφαλίδας, υποσέλιδου και πλαϊνής γραμμής
Η Google δεν δίνει μεγάλη βαρύτητα στους συνδέσμους σε ορισμένες περιοχές μιας ιστοσελίδας, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλίδων, των υποσέλιδων και των πλαϊνών γραμμών. Σε γενικές γραμμές, οι σύνδεσμοι σε ολόκληρη την ιστοσελίδα είναι κακή ιδέα, εκτός από μερικές περιπτώσεις:

Σύνδεση με μια σχετική αδελφή δημοσίευση που σας ανήκει. Για παράδειγμα, αν η Huffington Post συνδεόταν με την έκδοση της Ινδίας, αυτό θα ήταν μια χαρά. Ωστόσο, αν έχετε μια επιχείρηση γενικών εργολάβων και μια εταιρεία υποθηκών, ένας σύνδεσμος σε ολόκληρη την τοποθεσία από το ένα στο άλλο θα ήταν επικίνδυνος.
Προσδιορισμός του λογισμικού που τρέχει έναν ιστότοπο, όπως βλέπετε στα περισσότερα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, ιστολογίου και ηλεκτρονικού εμπορίου.
Προσδιορισμός του ποιος σχεδίασε έναν ιστότοπο.
Μια σημαντική προειδοποίηση εδώ είναι ότι ενώ δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε το χαρακτηριστικό nofollow σε αυτούς τους συνδέσμους, πρέπει να χρησιμοποιείτε επώνυμους όρους όπως το όνομα της εταιρείας ή της δημοσίευσης και όχι κείμενο άγκυρας πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά.

Οι κακοί σύνδεσμοι
Πιο κάτω στην τρύπα του κουνελιού υπάρχουν σύνδεσμοι που πρέπει να αποφεύγονται με κάθε κόστος.

Θα πρέπει να αποκηρύξετε τυχόν κακούς συνδέσμους που έχετε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, διότι θα οδηγήσουν οπωσδήποτε σε ποινή όταν αναπόφευκτα πιαστείτε.

Από εκείνο το σημείο και μετά, η Google θα αρχίσει να παρακολουθεί τις προσπάθειες δημιουργίας συνδέσμων με πολύ μεγαλύτερη προσοχή.

Όταν θα έχετε βρεθεί στο ραντάρ της Google, οποιεσδήποτε ενέργειες που μπορεί να απορρίπτονταν ως ειλικρινές λάθος θα θεωρούνται πλέον ως προσπάθεια ανήθικης χειραγώγησης της κατάταξης.

Σύνδεσμοι επί πληρωμή
Μπορεί να σκέφτεστε ότι μπορείτε να ξεφύγετε με την αγορά πληρωμένων συνδέσμων επειδή το κάνετε σε μικρή κλίμακα ή/και μέσω προσωπικών σχέσεων, σωστά;

Αυτό ακούγεται αληθοφανές μέχρι να σκεφτείτε ότι αν ένας ιδιοκτήτης ιστότοπου πουλάει συνδέσμους σε εσάς, το πιθανότερο είναι ότι πουλάει συνδέσμους και σε τουλάχιστον μερικούς άλλους ανθρώπους, και αυτοί οι άνθρωποι το πιθανότερο είναι ότι αγοράζουν συνδέσμους από άλλους ιστότοπους. Μπορείτε να δείτε πόσο γρήγορα επεκτείνεται το δίκτυο από εκεί και πέρα.

Σκεφτείτε πόσοι άνθρωποι, αγοραστές και πωλητές, εμπλέκονται πραγματικά και, στη συνέχεια, αναρωτηθείτε πόσο δύσκολο θα ήταν για έναν οργανισμό με τα δεδομένα και τους πόρους της Google να εντοπίσει τους πληρωμένους συνδέσμους.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να πιάσουν έναν αγοραστή ή πωλητή και στη συνέχεια να ακολουθήσουν τα ψίχουλα για να εντοπίσουν τους άλλους αγοραστές και πωλητές.

Spam σε σχόλια ή φόρουμ
Ενώ είναι εύκολο να εκτοξεύσετε χιλιάδες συνδέσμους σε φόρουμ και τμήματα σχολίων ιστολογίων, είναι επίσης εύκολο να καταστρέψετε το εμπορικό σας σήμα κάνοντας κάτι τέτοιο, επειδή χτυπάτε τους spammy συνδέσμους σας σε όλο τον ιστότοπο κάποιου άλλου.

Εκτός αυτού, οι σύνδεσμοι στην ενότητα σχολίων των ιστολογίων δεν ακολουθούνται, και πολλά φόρουμ δεν ακολουθούνται επίσης οι εξερχόμενοι σύνδεσμοι, οπότε δεν θα δείτε πολλά, αν όχι καθόλου, οφέλη SEO, αλλά θα ανοίξετε τον εαυτό σας στον κίνδυνο μιας ποινής βάσει συνδέσμων.

Ειδικά από τη στιγμή που θα εξοργίσετε άλλους ιδιοκτήτες ιστοτόπων που θα είναι πολύ ευτυχείς να σας αναφέρουν στη Google.

Γενικοί κατάλογοι
Έχουμε ήδη συζητήσει πώς οι εξειδικευμένοι κατάλογοι έχουν τη δυνατότητα να είναι πολύτιμοι. Ωστόσο, θα πρέπει να αποφεύγετε τους γενικούς καταλόγους σαν πανούκλα.

Αυτοί είναι η επιτομή όλων όσων μισεί η Google, επειδή συνήθως δέχονται οποιονδήποτε ιστότοπο (εκτός από αυτούς που προωθούν πορνό, τυχερά παιχνίδια ή βία), αρκεί να είστε πρόθυμοι να πληρώσετε την αμοιβή τους.

Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πληρωμένου συνδέσμου. Ο κατάλογος δεν είναι σχετικός με τον ιστότοπό σας, και στις περισσότερες περιπτώσεις, στερείται οποιουδήποτε χρήσιμου περιεχομένου.

Ιδιωτικά δίκτυα ιστολογίων
Γιατί να μπείτε στην ταλαιπωρία της δημιουργίας νόμιμων συνδέσμων, όταν μπορείτε απλώς να εγκαταστήσετε το WordPress σε μερικές δεκάδες τομείς και να συνδέεστε με οποιονδήποτε ιστότοπο θέλετε ανά πάσα στιγμή;

Λοιπόν, για αρχή, όπως και με τους πληρωμένους συνδέσμους, είναι αρκετά εύκολο για τη Google να εντοπίσει τα ιδιωτικά δίκτυα ιστολογίων, οδηγώντας σε κυρώσεις βραχυπρόθεσμα και σε περισσότερο έλεγχο μακροπρόθεσμα.

Ο σημαντικότερος λόγος για να μην χρησιμοποιείτε τα ιδιωτικά δίκτυα ιστολογίων ως τακτική δημιουργίας συνδέσμων είναι ότι θα πρέπει να δημοσιεύετε άφθονο πρωτότυπο, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και να δημιουργείτε εισερχόμενους συνδέσμους προς τα ιστολόγια του δικτύου σας, προκειμένου να έχει οποιαδήποτε αξία.

Αυτός ο χρόνος, τα χρήματα και η ενέργεια θα ήταν προτιμότερο να επενδυθούν στη δημιουργία καταπληκτικού περιεχομένου και στην απόκτηση εισερχόμενων συνδέσμων προς τον δικό σας ιστότοπο.

Αν αναλογιστείτε ότι οι ιδιοκτήτες των περισσότερων νόμιμων ιστότοπων εργάζονται συνεχώς για να παράγουν νέο περιεχόμενο και να κερδίζουν νέους συνδέσμους, η αξία ενός συνδέσμου από τον ιστότοπό τους προς τον δικό σας γίνεται συνεχώς πιο πολύτιμη.

Συμπέρασμα
Οι σύνδεσμοι αποτελούν βασικό μέρος του SEO σήμερα, αλλά αν δεν γνωρίζετε ποιος τύπος παραβιάζει τις κατευθυντήριες γραμμές της Google, μπορείτε εύκολα να καταλήξετε να κάνετε περισσότερο κακό παρά καλό.

Οι σύνδεσμοι δεν πρόκειται να εξαφανιστούν ως παράγοντας κατάταξης οποτεδήποτε στο ορατό μέλλον, οπότε είναι κρίσιμο να καταλάβετε ακριβώς ποιος τύπος θα βελτιώσει την κατάταξή σας, ποιος τύπος δεν θα βελτιώσει και, ίσως το πιο σημαντικό, ποιος τύπος θα οδηγήσει στην τιμωρία του ιστότοπού σας.

Leave a Reply