Skip to content

Πώς να δημιουργήσετε συνδέσμους για το Bing vs. Google

Η δημιουργία συνδέσμων για το Bing διαφέρει από τη δημιουργία συνδέσμων για το Google. Δείτε πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική που θα σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε και για τις δύο μηχανές αναζήτησης.

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί κατατάσσεστε καλά (π.χ. σελίδα 1) στη Google, αλλά κατατάσσεστε φτωχά (σελίδα 4 ή χαμηλότερα) σε άλλες μηχανές αναζήτησης, όπως η Bing;

Αυτό μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.

Έχετε επενδύσει στο SEO.

Δεν θα έπρεπε η βελτιστοποίηση για μια μηχανή αναζήτησης να λειτουργεί για όλες τις μηχανές αναζήτησης;

Λοιπόν, όχι πάντα.

Το καλό SEO δεν σημαίνει βελτιστοποίηση μόνο για μία μηχανή αναζήτησης.

Η Google είναι η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης στον κόσμο.

Οι ενημερώσεις του αλγορίθμου τους έχουν αναδιαμορφώσει την αναζήτηση και το SEO ξανά και ξανά.

Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι επαγγελματίες του SEO αγνοούν σήμερα εντελώς κάθε μηχανή αναζήτησης που δεν αρχίζει με “G” και τελειώνει σε “oogle”.

Αυτό είναι ένα πρόβλημα.

Ενώ η Google κατέχει το 91,98% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς, το συνολικό μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ είναι 88,3%, σύμφωνα με το StatCounter από τον Μάρτιο του 2020.

Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το ένα τρίτο των πελατών σας στις ΗΠΑ σας αναζητούν σε άλλες πλατφόρμες εκτός της Google.

Έτσι, αν βελτιστοποιείτε μόνο για τη Google, χάνετε ένα τεράστιο μερίδιο της αγοράς.

Ευτυχώς, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας ώστε να απευθύνεται σε μηχανές αναζήτησης πέραν της Google δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεκινήσετε από το μηδέν.

Η Bing (και μέσω της Yahoo, η οποία τροφοδοτείται από την Bing από το 2010) είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης στον κόσμο.

Μαζί, η Bing και η Yahoo κατέχουν το 4,21% του συνολικού παγκόσμιου μεριδίου αγοράς μηχανών αναζήτησης για υπολογιστές γραφείου και το 10,05% του μεριδίου αγοράς στις ΗΠΑ.

Τα καλύτερα νέα;

Οι τεχνικές SEO λειτουργούν παρόμοια και στις δύο πλατφόρμες.

Έτσι, μπορείτε να συνεχίσετε να επικεντρώνεστε στο μάρκετινγκ περιεχομένου και την οικοδόμηση συνδέσμων.

Αλλά, όπως ίσως έχετε ήδη μαντέψει, το Bing και η Google έχουν μερικές βασικές διαφορές.

Αυτές οι διαφορές μπορεί να οδηγήσουν σε αποκλίσεις στις κατατάξεις σας.

Αυτό το κεφάλαιο θα καλύψει τον τρόπο με τον οποίο η δημιουργία συνδέσμων για το Bing διαφέρει από την οικοδόμηση συνδέσμων για το Google και πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μία στρατηγική οικοδόμησης συνδέσμων που θα σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε και για τις δύο μηχανές αναζήτησης.

1. Να είστε (προσεκτικά) πιο επιθετικοί με την καταμέτρηση συνδέσμων
Τόσο η Google όσο και η Bing εκτιμούν τους backlinks με μερικές σημαντικές διαφορές.

Μία από αυτές τις διαφορές αφορά την ποιότητα έναντι της ποσότητας.

Η Google τείνει να εκτιμά το PageRank ως ένα από τα βασικά σήματα κατάταξης, παρόλο που το αφαίρεσε. Στο Google Search Console, η Google συνήθιζε να περιγράφει το PageRank ως εξής:

“Το PageRank είναι η γνώμη της Google για τη σημασία μιας σελίδας με βάση τους εισερχόμενους συνδέσμους από άλλους ιστότοπους. (Το PageRank είναι ένα σημαντικό σήμα, αλλά είναι ένα από τα περισσότερα από 200 που χρησιμοποιούμε για να προσδιορίσουμε τη συνάφεια). Σε γενικές γραμμές, ένας σύνδεσμος από έναν ιστότοπο θεωρείται ψήφος για την ποιότητα του ιστότοπού σας”.

Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει μια φθίνουσα συσχέτιση μεταξύ του αριθμού των συνδέσμων και της κατάταξης στην Google. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι ιστότοποι που κατατάσσονται καλά δεν έχουν πολλούς εισερχόμενους συνδέσμους – έχουν πιο έγκυρους εισερχόμενους συνδέσμους.

Αυτό σημαίνει ότι η Google θεωρεί ότι μερικοί σύνδεσμοι υψηλής ποιότητας με περισσότερο PageRank είναι απείρως πιο πολύτιμοι από εκατοντάδες συνδέσμους από ιστότοπους χαμηλής ποιότητας.

Εν τω μεταξύ, το Bing εκτιμά επίσης τους συνδέσμους υψηλής ποιότητας. Αλλά το Bing δίνει μεγαλύτερη σημασία στην ποσότητα των συνδέσμων:

“Οι σύνδεσμοι που παραπέμπουν στον ιστότοπό σας βοηθούν το Bing να ανακαλύψει νέες σελίδες στον ιστότοπό σας. Παραδοσιακά, θεωρείται επίσης ως σήμα δημοτικότητας. Ο ιστότοπος που παραπέμπει στο περιεχόμενό σας ουσιαστικά λέει στο Bing ότι εμπιστεύεται το περιεχόμενό σας”.

Θέλετε να βελτιώσετε την κατάταξη του ιστότοπού σας στο B γρήγορα; Δημιουργήστε μερικούς περισσότερους συνδέσμους κάθε μήνα απ’ ό,τι θα μπορούσατε διαφορετικά.

Απλά να θυμάστε ότι η ποιότητα των συνδέσμων έχει σημασία. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αρχίσετε να συνδέετε με spammy ή άσχετους ιστότοπους.

Πόσοι σύνδεσμοι είναι αρκετοί;
Η ομάδα μου διεξήγαγε μια έρευνα για την οικοδόμηση συνδέσμων. Ρωτήσαμε 628 προχωρημένους επαγγελματίες SEO για να μάθουμε πόσους συνδέσμους χτίζουν ανά ιστότοπο ανά μήνα. Να τι βρήκαμε:

Το 73% των ερωτηθέντων μας δήλωσε ότι κατασκευάζει μεταξύ 1-20 νέους συνδέσμους κάθε μήνα. Αυτός είναι ένας υγιής αριθμός αν θέλετε να βελτιώσετε την κατάταξή σας στην αναζήτηση.
Το 21% των ερωτηθέντων μας κατασκευάζει μεταξύ 20-100 νέους συνδέσμους ανά μήνα. Αυτή η στρατηγική οικοδόμησης συνδέσμων, αν και πιο επιθετική, θα αποφέρει πιθανότατα πιο απτά αποτελέσματα στο Bing.
Το συμπέρασμα:

Για τη Google, επικεντρωθείτε σε συνδέσμους πολύ υψηλής ποιότητας.
Για το Bing, ποντάρετε στον αριθμό των συνδέσμων.
Μια λέξη προσοχής: θέλετε ο ιστότοπός σας να κατατάσσεται τόσο στη Google όσο και στο Bing με το ίδιο προφίλ συνδέσμων. Γι’ αυτό να έχετε υπόψη σας τον Penguin.

Μην το παρακάνετε. Όπως η Google, έτσι και το Bing μισεί τα συστήματα συνδέσμων, τους αμοιβαίους συνδέσμους και τους ανεπιθύμητους πληρωμένους συνδέσμους.

Για καλύτερα αποτελέσματα, δημιουργήστε όχι περισσότερους από 20 backlinks κάθε μήνα. Επικεντρωθείτε σε έγκυρους top-level domains και καθιερωμένους ιστότοπους.

Το Bing δίνει μεγάλη βαρύτητα στους τομείς .gov, .edu και .org. Το Bing δίνει επίσης μεγαλύτερη έμφαση στην ηλικία του τομέα από ό,τι η Google.

2. Δώστε λιγότερη έμφαση στην ποικιλομορφία του κειμένου άγκυρας
Υπάρχει μια αξιοσημείωτη διαφορά στη στάση του Bing απέναντι στις λέξεις-κλειδιά στο κείμενο άγκυρας σε σύγκριση με το Google.

Από την ενημέρωση Penguin της Google το 2012, οι ιστότοποι με υπερβολικά πολλά κείμενα άγκυρας με ακριβή αντιστοίχιση είναι πιθανό να υποστούν ποινή.

Τώρα συγκρίνετε το με τις οδηγίες της Bing, οι οποίες σας ενθαρρύνουν πραγματικά να βελτιστοποιήσετε τις άγκυρες σας:

“Σχεδιάστε προσεκτικά ποιες πραγματικές λέξεις θα συνδεθούν – χρησιμοποιήστε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά όπου είναι δυνατόν”.

Η πρακτική συνέπεια αυτού είναι ότι βλέπουμε 10% περισσότερες τοποθεσίες στο Bing με κείμενο άγκυρας πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά. Στην πραγματικότητα, περισσότερα από τα μισά από τα 30 κορυφαία αποτελέσματα του Bing (52-53%) περιέχουν όλα βελτιστοποιημένα άγκυρα.

Δεδομένου αυτού, είναι θεωρητικά δυνατό (και αρκετά εύκολο) να βελτιστοποιήσετε υπερβολικά τους συνδέσμους σας για το Bing, αν και δεν το συνιστώ.

Η κατάταξη του ιστότοπού σας θα πέσει σχεδόν σίγουρα στο Google, καθώς ο Penguin θα σας χτυπήσει για την υπερ-βελτιστοποίηση της άγκυράς σας.

Αντ’ αυτού, χρησιμοποιήστε ένα προσεκτικό μείγμα κειμένου άγκυρας ακριβούς αντιστοίχισης με επώνυμο, γυμνό σύνδεσμο, μερική αντιστοίχιση, μακράς ουράς, γενικό και άλλους τύπους κειμένου άγκυρας.

Αν θέλετε να αρχίσετε να αυξάνετε την ποσότητα του κειμένου άγκυρας με λέξεις-κλειδιά, βεβαιωθείτε ότι:

Κατανοήσετε τα τρέχοντα περιθώρια σας με τη Google και να τα αυξήσετε σταδιακά.
Ελέγξτε τους ανταγωνιστές σας που κατατάσσονται καλά τόσο στη Google όσο και στο Bing με ένα εργαλείο ανάλυσης συνδέσμων. Δείτε ποιο ποσοστό φαίνεται να λειτουργεί γι’ αυτούς. Φτάστε στο επίπεδό τους.

3. Προωθήστε συνδέσμους μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Το Bing έχει δηλώσει ευθέως ότι ο αλγόριθμός του λαμβάνει υπόψη τα σήματα των κοινωνικών μέσων στην κατάταξη των ιστότοπων:

“Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν ρόλο στη σημερινή προσπάθεια για καλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ο πιο προφανής ρόλος που παίζει είναι μέσω της επιρροής. Εάν έχετε κοινωνική επιρροή, αυτό οδηγεί τους οπαδούς σας να μοιράζονται ευρέως τις πληροφορίες σας, γεγονός που με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα το Bing να βλέπει αυτά τα θετικά σήματα. Αυτά τα θετικά σήματα μπορεί να έχουν αντίκτυπο στο πώς κατατάσσεστε οργανικά μακροπρόθεσμα”.

Στην πραγματικότητα, η ανάλυση της Searchmetrics σχετικά με τους παράγοντες κατάταξης της Bing διαπίστωσε ότι η Bing όχι μόνο εκτιμά τα κοινωνικά σήματα, αλλά ότι τα κοινωνικά σήματα έχουν ισχυρή συσχέτιση με καλύτερες κατατάξεις.

Αυτό συμπίπτει όμορφα με κάποια από τα νέα δεδομένα που αποκάλυψε η πρόσφατη δημοσκόπησή μας – ότι οι σύγχρονοι επαγγελματίες του SEO θεωρούν την κοινωνική κοινοποίηση ως έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους δημιουργίας συνδέσμων το 2017.

Στην πραγματικότητα, το 68% των ερωτηθέντων προηγμένων επαγγελματιών SEO, οι οποίοι χρησιμοποίησαν την κοινωνική κοινοποίηση με σκοπό την οικοδόμηση συνδέσμων, τη βρήκαν αποτελεσματική:

Μερικά πιο συγκεκριμένα παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο οι ερωτηθέντες μας χρησιμοποίησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την περίοδο Ιούνιος 2016 – Ιούνιος 2017 για να αυξήσουν το προφίλ των backlink τους:

Το 88% των επαγγελματιών SEO συμπεριέλαβαν συνδέσμους στα προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το 81% των ερωτηθέντων μας μοιράστηκαν το περιεχόμενό τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το 53% των ερωτηθέντων δημιούργησαν viral καμπάνιες (π.χ. διαγωνισμούς).

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε λογισμικό για να αναζητήσετε influencers στη θέση σας στην πλατφόρμα της επιλογής σας.

Δημιουργήστε μια λίστα με αυτές τις σημαίνουσες προσωπικότητες.

Στη συνέχεια, όταν δημιουργείτε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που μπορεί να τους αρέσει, επικοινωνήστε μαζί τους.

Ζητήστε τους να το μοιραστούν.

(Η έρευνά μας έδειξε ότι τα πρωτότυπα δεδομένα/έρευνες είναι ο πιο συναρπαστικός και αποτελεσματικός τύπος περιεχομένου για την οικοδόμηση συνδέσμων).

Τέλος, μην ξεχνάτε το περιεχόμενο βίντεο.

Παρόλο που το YouTube μπορεί να είναι το one-stop-shop για όλα τα πράγματα που αφορούν βίντεο, δεν θέλετε να χάσετε τα οφέλη αυτών των σκληρά κερδισμένων backlinks.

Αντ’ αυτού, βρείτε μια εγγενή λύση φιλοξενίας για το περιεχόμενο των βίντεο σας.

Στη συνέχεια, απευθυνθείτε σε άτομα που έχουν κάνει like και κοινοποιήσει τα βίντεό σας στο παρελθόν.

Ζητήστε τους να παραπέμψουν στον ιστότοπό σας αντί για το YouTube.

Συμπέρασμα: Μην σαμποτάρετε το SEO της Google ενώ δημιουργείτε συνδέσμους για το Bing
Ένα πράγμα που δεν έχω θίξει σε αυτό το άρθρο είναι ότι αν θέλατε να δημιουργήσετε συνδέσμους αποκλειστικά για το Bing, θεωρητικά θα ήταν πολύ πιο εύκολο από το να δημιουργήσετε συνδέσμους για το Google.

Σε αντίθεση με τη Google, το Bing δεν ενοχλείται αν ζητάτε από άλλους ιστότοπους συνδέσμους, αρκεί αυτοί οι ιστότοποι να είναι λογικά έγκυροι.

Ωστόσο, δεν έχει νόημα να χτίσετε ένα σωρό συνδέσμους για το Bing, αν πρόκειται να ρίξετε την κατάταξή σας στη Google κατά τη διαδικασία.

Έτσι, αντί να βελτιστοποιείτε για μια πλατφόρμα αναζήτησης έναντι μιας άλλης, είναι προτιμότερο να κοιτάτε το περιεχόμενό σας.

Εξάλλου, η δημιουργία περιεχομένου που αξίζει συνδέσμους είναι ο καλύτερος τύπος δημιουργίας συνδέσμων.

Όπως αναφέρουν οι Οδηγίες Webmaster του Bing:

“Το περιεχόμενο είναι αυτό που αναζητά η Bing. Παρέχοντας σαφές, βαθύ και εύκολα ανιχνεύσιμο περιεχόμενο στον ιστότοπό σας, είναι πιο πιθανό να ευρετηριάσουμε και να εμφανίσουμε το περιεχόμενό σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ιστοσελίδες που είναι λιγοστές σε περιεχόμενο, που εμφανίζουν κυρίως διαφημίσεις ή συνδέσμους θυγατρικών ή που με άλλο τρόπο ανακατευθύνουν τους επισκέπτες γρήγορα σε άλλες τοποθεσίες τείνουν να μην κατατάσσονται καλά. Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι εύκολο στην πλοήγηση, πλούσιο και ελκυστικό για τον επισκέπτη και να του παρέχει τις πληροφορίες που αναζητά”.

Τελικά, η δημιουργία συνδέσμων δεν αφορά τη βελτιστοποίηση για μια συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης.

Δεν έχει να κάνει με την ανακάλυψη ενός παραθυράκι που θα σας βοηθήσει να παίξετε με έναν αλγόριθμο.

Η καλή οικοδόμηση συνδέσμων ξεκινά με αμοιβαία εμπιστοσύνη.

Γράφετε περιεχόμενο που κάποιος εκτιμά.

Κερδίζετε τον σεβασμό τους.

Και, ως αποτέλεσμα, θα μοιραστούν το πολύτιμο περιεχόμενό σας με άλλους.

Μόνο όταν έχετε το σωστό περιεχόμενο είναι η ώρα να χρησιμοποιήσετε τις παραπάνω στρατηγικές.

Αυτές θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε στο περιεχόμενό σας μερικά ακόμη ενδιαφερόμενα μάτια.

Leave a Reply