Skip to content

Βασικές αρχές δημιουργίας συνδέσμων ιστότοπου

Αυτή η δημοσίευση θα σας δώσει μια επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους συνδέσμους και ποιες πιστεύω ότι είναι οι καλύτερες πρακτικές για την καλλιέργεια συνδέσμων σήμερα.

Ο στόχος αυτής της ανάρτησης είναι να οικοδομήσουμε μια βάση από την οποία θα μπορέσετε να κατανοήσετε καλύτερα πώς οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να χρησιμοποιούν τους συνδέσμους και ποιες μπορεί να είναι οι καλύτερες προσεγγίσεις.

Λόγος για τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν συνδέσμους
Οι μηχανές αναζήτησης συνήθιζαν να χρησιμοποιούν μόνο το κείμενο σε μια ιστοσελίδα προκειμένου να κατατάξουν μια ιστοσελίδα. Ωστόσο, οι εκδότες ιστοσελίδων άρχισαν να προσθέτουν φράσεις-κλειδιά για να βοηθήσουν στην κατάταξη των σελίδων τους.

Δεν ήταν όλες οι σελίδες που κατατάσσονταν σχετικές, με αποτέλεσμα να μην είναι ικανοποιητική η εμπειρία του χρήστη.

Οι ερευνητές της ανάκτησης πληροφοριών άρχισαν να εργάζονται πάνω σε νέους τρόπους εντοπισμού σχετικών ιστοσελίδων, ιδίως με συνδέσμους.

Οι μηχανικοί αναζήτησης παρατήρησαν ότι οι καλύτερες σελίδες στον ιστό είχαν την τάση να συσσωρεύουν συνδέσμους.

Όσο περισσότερους συνδέσμους είχε μια ιστοσελίδα τόσο πιο σημαντική έτεινε να είναι. Αντίθετα, όσο λιγότερους συνδέσμους συγκέντρωνε μια ιστοσελίδα τόσο λιγότερο σημαντική κρινόταν.

Οι σύνδεσμοι μετρούνταν (και συνεχίζουν να μετρούνται) σαν ψήφοι.

Οι σύγχρονες μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν σήμερα έναν συνδυασμό τεχνητής νοημοσύνης, μηχανικής μάθησης, συνδέσμων και ανάλυσης σελίδων για την κατάταξη των ιστότοπων.

Μια σημαντική αλλαγή με τον τρόπο κατάταξης των ιστότοπων είναι ότι τα είδη των συνδέσμων που χρησιμοποιούνται για σκοπούς κατάταξης έχουν περιοριστεί στα πιο σημαντικά.

Ο στόχος ήταν πάντα να μετράμε συνδέσμους που έχουν νόημα για το περιεχόμενο στο οποίο παραπέμπουν.

Για να μην περιπλέξουμε τα πράγματα, αλλά υπάρχει επίσης ένα πράγμα που ονομάζεται κατάταξη συνδέσμων που μπορεί να χρησιμοποιείται, μια μέθοδος για την κατάταξη των ίδιων των συνδέσμων.

Με την κατάταξη των συνδέσμων, η δημοτικότητα και η συνάφεια μπορούν να μετρηθούν με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Οι σύνδεσμοι που πληρώνονται και δεν είναι αποτέλεσμα συντακτικής απόφασης τείνουν να μην υπολογίζονται.

Οι μηχανές αναζήτησης συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τους συνδέσμους ως τρόπο μέτρησης της δημοτικότητας και της αυθεντίας. Ωστόσο, δεν αρκεί πλέον η απλή απόκτηση συνδέσμων για τη διασφάλιση της κατάταξης.

Επειδή οι εκδότες ιστοσελίδων έχουν χρησιμοποιήσει διάφορα σχήματα για να αυξήσουν την κατάταξή τους, οι μηχανές αναζήτησης έχουν βελτιώσει τους αλγόριθμούς τους προκειμένου να αγνοούν τεχνητούς συνδέσμους (παράδειγμα: διαφημιστικοί σύνδεσμοι φιλοξενίας) ή μη σχετικούς συνδέσμους (“powered by” σύνδεσμοι).

Οι σύνδεσμοι μπορεί να μην επηρεάζουν πάντα τις κορυφαίες κατατάξεις
Οι σύνδεσμοι δεν είναι απαραίτητα ο σημαντικότερος παράγοντας κατάταξης.

Μην χάσετε καμία αλλαγή με την καθημερινή κατάταξη για desktop & κινητά ως στάνταρ!
Η παρακολούθηση της κατάταξης του SEOmonitor συνοδεύεται από καθημερινή παρακολούθηση κινητών και επιτραπέζιων συσκευών για όλες τις αγορές με μόλις 29,9 $ / 1.000 λέξεις-κλειδιά. Κάθε συνδρομή διαθέτει απεριόριστα δεδομένα έρευνας SEO, πρόβλεψη SEO και (μη παρεχόμενες) λύσεις για οποιονδήποτε αριθμό σελίδων.

Το κατά πόσο οι σύνδεσμοι βοηθούν στην κατάταξη των ιστοσελίδων είναι ένα ανοιχτό ερώτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί. Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι οι σύνδεσμοι συνεχίζουν να παίζουν ρόλο στην κατάταξη.

Άλλοι παράγοντες, όπως το πόσο ακριβώς μια ιστοσελίδα ικανοποιεί το ερώτημα αναζήτησης ενός χρήστη, παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο.

Έτσι, μια ιστοσελίδα με πολλούς συνδέσμους θα μπορούσε να κριθεί ως σημαντική, αλλά και πάλι να μην κατατάσσεται στην κορυφή του ερωτήματος αναζήτησης εάν η ίδια η σελίδα δεν ικανοποιεί τις ανάγκες πληροφόρησης του χρήστη.

Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένα ερώτημα αναζήτησης για την Jaguar.

Στις ΗΠΑ, τα δύο πρώτα αποτελέσματα είναι οι αμερικανικές ιστοσελίδες που συνδέονται με τον κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα τρία πρώτα αποτελέσματα αφορούν τις βρετανικές εκδόσεις της ιστοσελίδας του κατασκευαστή.
Σύνδεσμοι ως μέτρο σπουδαιότητας και συνάφειας
Η διαδικασία μείωσης της επιρροής των μη σχετικών συνδέσμων συνεχίζεται σχεδόν από την αρχή της χρήσης των συνδέσμων για σκοπούς κατάταξης.

Ο στόχος ήταν να φιλτραριστούν οι τεχνητοί ή μη σχετικοί σύνδεσμοι, ώστε να είναι δυνατή η δημιουργία ενός χάρτη ολόκληρου του διαδικτύου αποτελούμενου από γνήσιους συνδέσμους, οι οποίοι είναι χρήσιμοι για να κριθεί αν ένας ιστότοπος είναι σημαντικός ή/και σχετικός για διάφορες φράσεις-κλειδιά (Reduced Link Graphs).

Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τους συνδέσμους ως έναν τρόπο για να:

Να κρίνουν αν μια ιστοσελίδα είναι σημαντική.
Να κατανοήσουν σε ποιο θέμα ανήκει η ιστοσελίδα.
Να εντοπίζουν τα ανεπιθύμητα μηνύματα.
Αυτές οι κρίσεις χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για την κατάταξη ή μη κατάταξη ιστοσελίδων.

Παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο οι σύνδεσμοι επικοινωνούν τη σπουδαιότητα
Οι σύνδεσμοι από σημαντικούς ιστότοπους μπορεί να αποτελούν ένδειξη ότι μια ιστοσελίδα είναι σχετική με ένα συγκεκριμένο θέμα.

Ένας μεγάλος αριθμός διασκορπισμένων σε ολόκληρο τον ιστότοπο μπορεί να υποδεικνύει ότι ένας ιστότοπος είναι σημαντικός.
Μια ιστοσελίδα που κερδίζει γρήγορα συνδέσμους επειδή λύνει ένα πρόβλημα με τρόπο που ενθουσιάζει τους χρήστες μπορεί να αρχίσει να κατατάσσεται καλά, ώστε περισσότεροι χρήστες να μπορούν να ανακαλύψουν τη σελίδα.
Μια ιστοσελίδα που δεν έχει κερδίσει συνδέσμους για μεγάλο χρονικό διάστημα θα μπορούσε να θεωρηθεί μπαγιάτικη επειδή οι χρήστες δεν αισθάνονται πια ενθουσιασμένοι με το περιεχόμενο.
Παραπομπή: Ανάκτηση πληροφοριών με βάση ιστορικά δεδομένα

Σύνδεσμοι ως σήμα επικύρωσης
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, οι δικτυακοί τόποι δεν κατατάσσονται με βάση τη σειρά που περιέχουν τους περισσότερους συνδέσμους.

Οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν τους ιστότοπους σύμφωνα με το ποιος ιστότοπος θα είναι ο πιο χρήσιμος για τους περισσότερους χρήστες.

Οι σύνδεσμοι χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία υποψήφιων ιστοσελίδων που στη συνέχεια υποβάλλονται σε άλλες αλγοριθμικές διαδικασίες οι οποίες κρίνουν αν αυτές οι υποψήφιες σελίδες είναι οι πιο χρήσιμες.

Οι σύνδεσμοι είναι σημαντικοί για όλους τους εκδότες ιστοσελίδων επειδή συνεχίζουν να αποτελούν έναν από τους τρόπους με τους οποίους μια ιστοσελίδα γίνεται “άξια” να εξεταστεί για κατάταξη. Οι μηχανές αναζήτησης γνωρίζουν ότι οι νέες τοποθεσίες δεν τείνουν να έχουν πολλούς συνδέσμους και εξακολουθούν να στέλνουν κίνηση σε αυτές τις τοποθεσίες.

Όμως, μέχρι οι εν λόγω ιστότοποι να γίνουν δημοφιλείς στους χρήστες και να αποκτήσουν συνδέσμους, δεν θα είναι σε θέση να καταταγούν για ένα ευρύτερο φάσμα φράσεων-κλειδιών που προσελκύουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Συνεπώς, είναι σημαντικό να δημιουργείτε ιστοσελίδες που οι επισκέπτες του ιστότοπου θα βρίσκουν χρήσιμες και θα τους αρέσει αρκετά ώστε να τις προτείνουν σε έναν φίλο.

Ένας ιστότοπος που είναι σε θέση να καλλιεργήσει τον ενθουσιασμό από στόμα σε στόμα θα μπορέσει να καλλιεργήσει αυθόρμητους συνδέσμους από άλλους ιστότοπους. Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας των συνδέσμων. Είναι μια μέθοδος προώθησης ενός ιστότοπου που ονομάζω Καλλιέργεια συνδέσμων.

Η καλλιέργεια συνδέσμων είναι μια διαδικασία που επικεντρώνεται στη δημιουργία χρήσιμων σελίδων που λύνουν προβλήματα για τους επισκέπτες του ιστότοπου. Για παράδειγμα, ένα τυπικό πρόβλημα θα μπορούσε να είναι η απόκτηση χειμερινών παπουτσιών.

Ένας ιστότοπος που κάνει τη διαδικασία αγοράς αυτών των χειμερινών παπουτσιών με τέτοιο τρόπο που να κάνει τους καταναλωτές να ενθουσιάζονται, πρόκειται να δημιουργήσει ενθουσιασμό από στόμα σε στόμα, ο οποίος με τη σειρά του τείνει να δημιουργήσει αυθόρμητους συνδέσμους.

Μια ποιοτική εμπειρία χρήστη που καλλιεργεί συνδέσμους θα μπορούσε να βασίζεται στην αξία του εμπορικού σήματος (οι άνθρωποι αγαπούν το εμπορικό σήμα σας), στις χαμηλές τιμές, στη γρήγορη αποστολή, στην ευκολία του ελέγχου κ.λπ.

Αν το κατασκευάσετε, θα το κατατάξει η Google;
Φυσικά, λίγη προώθηση για να διαδοθεί η λέξη για έναν ιστότοπο είναι σημαντική. Όπως και στον πραγματικό κόσμο, το χτίσιμο μιας επιχείρησης ξεκινά μόνο όταν ανοίξουν για πρώτη φορά οι πόρτες.

Η τυχαία επισκεψιμότητα δεν έχει διατηρήσει ποτέ μια επιχείρηση. Η δημιουργία ενός σχεδίου για την καλλιέργεια συνδέσμων και την ευαισθητοποίηση του ιστότοπου αποτελεί βασικό μέρος της δημιουργίας μιας επιτυχημένης παρουσίας στο διαδίκτυο.

Σύνοψη των θεμελιωδών στοιχείων για τους συνδέσμους
Οι σύνδεσμοι δηλώνουν στις μηχανές αναζήτησης ότι ο ιστότοπός σας είναι σημαντικός.
Οι σύνδεσμοι μπορούν να αποτελέσουν ένδειξη συνάφειας για φράσεις-κλειδιά.
Δεν είναι όλοι οι σύνδεσμοι χρήσιμοι για σκοπούς κατάταξης.
Οι καλύτεροι σύνδεσμοι είναι οι σύνδεσμοι που δίνονται ελεύθερα από σχετικούς ιστότοπους.
Ένα σχέδιο για την καλλιέργεια συνδέσμων μπορεί να είναι χρήσιμο για την οικοδόμηση ενός επιτυχημένου ιστότοπου.

Τι είναι το spam συνδέσμων;
Ορισμός του Web Spam
“Το Web spamming αναφέρεται σε ενέργειες που αποσκοπούν στην παραπλάνηση των μηχανών αναζήτησης και στο να δώσουν σε ορισμένες σελίδες υψηλότερη κατάταξη από αυτή που αξίζουν”.

Ο ορισμός της Google για το SEO
“…διευκολύνετε τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν, να ευρετηριάσουν και να κατανοήσουν το περιεχόμενό σας… θα πρέπει να βασίζετε τις αποφάσεις βελτιστοποίησης πρώτα και κύρια στο τι είναι καλύτερο για τους επισκέπτες του ιστότοπού σας.” -Οδηγός βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης της Google

Όπως μπορείτε να δείτε, ο ορισμός της Google για το SEO διαφέρει από την εκδοχή που πιστεύει η κοινότητα του SEO.

Η ερμηνεία της Google επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ιστότοπου που ανιχνεύεται εύκολα, που ευρετηριάζεται εύκολα και που γίνεται εύκολα κατανοητός από τις μηχανές αναζήτησης.

Οι συμβουλές για την οικοδόμηση συνδέσμων είναι παθητικές αλλά χρήσιμες. Γι’ αυτό είναι καλό να διαβάζετε τι έχει να πει η Google:

“Η αποτελεσματική προώθηση του νέου σας περιεχομένου θα οδηγήσει σε ταχύτερη ανακάλυψη από όσους ενδιαφέρονται για το ίδιο θέμα. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα σημεία που καλύπτονται σε αυτό το έγγραφο, η ακραία εφαρμογή αυτών των συστάσεων θα μπορούσε στην πραγματικότητα να βλάψει τη φήμη του ιστότοπού σας.

…Η προσπάθεια για την εκτός σύνδεσης προώθηση της εταιρείας ή του ιστότοπού σας μπορεί επίσης να είναι αποδοτική. Για παράδειγμα, αν έχετε έναν επιχειρηματικό ιστότοπο, βεβαιωθείτε ότι η διεύθυνση URL του αναγράφεται στις επαγγελματικές κάρτες σας, στο επιστολόχαρτο, στις αφίσες κ.λπ. Θα μπορούσατε επίσης να στέλνετε επαναλαμβανόμενα ενημερωτικά δελτία στους πελάτες σας μέσω ταχυδρομείου, ενημερώνοντάς τους για το νέο περιεχόμενο στον ιστότοπο της εταιρείας”.

Αυτά δεν είναι πολλά για να δουλέψετε. Αλλά είναι μια καλή αρχή.

Πώς να αποφύγετε θέματα spam συνδέσμων
Μερικές από τις χειρότερες ιδέες φαίνονται υπέροχες στο πίσω μέρος μιας χαρτοπετσέτας.

Τα παραδείγματα κυμαίνονται από το “να διαδώσετε τη λέξη” με την εγγραφή σε φόρουμ συζητήσεων για να ανακοινώσετε μια προσφορά δώρου μέχρι την τοποθέτηση συνδέσμων σε σχόλια ιστολογίων.

Σε γενικές γραμμές, ένας σύνδεσμος που ελέγχεται από την εταιρεία σας ή τον αντιπρόσωπό σας μπορεί να θεωρηθεί spam.

Το αποτέλεσμα των κακών πρακτικών δημιουργίας συνδέσμων μπορεί να εκδηλωθεί με τη μορφή της διολίσθησης των θέσεων κατάταξης.

Στην καλύτερη περίπτωση, δεν συμβαίνει τίποτα στην κατάταξή σας επειδή οι σύνδεσμοι δεν μετράνε.

Αν όμως δείτε τις θέσεις κατάταξής σας να αρχίζουν να μειώνονται, αυτό θα μπορούσε να είναι μια ένδειξη ότι η δημιουργία συνδέσμων μπορεί να βασίστηκε σε κακές πρακτικές δημιουργίας συνδέσμων.

Η ανάληψη της διαδικασίας δημιουργίας συνδέσμων στο εσωτερικό της εταιρείας είναι ένας τρόπος με τον οποίο ορισμένες εταιρείες διατηρούν τον έλεγχο της διαδικασίας. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί η ασφαλέστερη μέθοδος για την οικοδόμηση συνδέσμων, υπό την προϋπόθεση ότι έχετε μια ποιοτική στρατηγική οικοδόμησης συνδέσμων.

Επισκόπηση της δημιουργίας συνδέσμων: Μάρκετινγκ περιεχομένου
Ανάλογα με τον τρόπο που γίνεται, το μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να αποτελεί ευφημισμό για την οικοδόμηση συνδέσμων – και συμφωνώ ως ένα βαθμό.

Αν γίνει άσχημα, μοιάζει με μια καμπάνια πληρωμένων συνδέσμων που χρησιμοποιεί δίκτυα ιστότοπων και δίκτυα συγγραφέων που δέχονται χρήματα για συνεισφορές σε άρθρα.

Υπάρχει μια ισχυρή βιομηχανία συγγραφέων που ειδικεύονται στην τοποθέτηση άρθρων σε έγκυρες εκδόσεις.

Αυστηρά μιλώντας, αυτά μπορούν να θεωρηθούν συστήματα συνδέσμων και υπάρχει κίνδυνος που συνδέεται με αυτά τα συστήματα. Δεν υποστηρίζω αυτού του είδους τα συστήματα.

Ακολουθεί μια σημαντική διαπίστωση σχετικά με το μάρκετινγκ περιεχομένου: Η δημιουργία περιεχομένου με σκοπό την καλλιέργεια επισκεψιμότητας είναι ένας από τους πιο έξυπνους τρόπους για την καλλιέργεια φυσικών συνδέσμων.

Αντί να εστιάζετε στην απόκτηση συνδέσμων από το ίδιο το άρθρο, δημιουργήστε ένα κομμάτι περιεχομένου που επικεντρώνεται στην προώθηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπο της εταιρείας σας.

Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι σύνδεσμοι είναι nofollowed, εάν δημοσιεύεται σε ιστότοπο που δεν είναι δικός σας.

Οποιοδήποτε περιεχόμενο είναι αρκετά καλό για να οδηγήσει σε επισκεψιμότητα είναι αρκετά καλό για να καλλιεργήσει υψηλής ποιότητας εισερχόμενους συνδέσμους.

Στρατηγικές δολώματος συνδέσμων με ιούς
Αν γίνει σωστά, μια στρατηγική δόλωμα συνδέσμων που επικεντρώνεται σε ένα σχετικό θέμα που ενδιαφέρει τους τακτικούς επισκέπτες του ιστότοπού σας θα παράγει συνδέσμους υψηλής ποιότητας.

Το καλύτερο είδος στρατηγικής περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία ενός χρήσιμου περιεχομένου στο οποίο οι δυνητικοί πελάτες θα συνδέονταν και θα μοιράζονταν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό είναι που αποκαλώ Relevant Content Baiting (δόλωμα σχετικού περιεχομένου).

Οποιαδήποτε στρατηγική που δεν είναι σχετική και επικεντρώνεται σε ένα τέχνασμα ή χιούμορ μπορεί να καταλήξει να προσελκύει επισκέπτες που δεν ενδιαφέρονται για το προϊόν της εταιρείας σας και δεν θα επιστρέψουν ποτέ ή δεν θα μετατραπούν σε πώληση.

Αυτού του είδους το δόλωμα συνδέσμου, κατά τη γνώμη μου, τείνει να προσελκύει άσχετους συνδέσμους σε μια ιστοσελίδα στον ιστότοπό σας που είναι άσχετη με το βασικό προϊόν γύρω από το οποίο περιστρέφεται ο ιστότοπος.

Για παράδειγμα, εάν ο ιστότοπός σας είναι ένα εστιατόριο θαλασσινών Hilton Head, SC και διοργανώνετε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας ψαριών και αυτός γίνεται viral, οι σύνδεσμοι πιθανότατα δεν θα είναι σχετικοί με το εστιατόριο θαλασσινών. Θα είναι σχετικοί για τη σελίδα “διαγωνισμός φωτογραφίας ψαριών”.

Κατά τη γνώμη μου, επειδή το Hilton Head, SC είναι ένας προορισμός και επειδή ένα εστιατόριο είναι μια τοπική επιχείρηση, έχει πολύ περισσότερο νόημα να καλλιεργήσετε συνδέσμους που σχετίζονται με ταξίδια για να προσελκύσετε τουριστικές επιχειρήσεις εκτός της πολιτείας, καθώς και να καλλιεργήσετε αναφορές τοπικού τύπου, ώστε το εστιατόριο να κατατάσσεται στην τοπική αναζήτηση.

Κατά τη γνώμη μου, οι στρατηγικές δημιουργίας ιογενών συνδέσμων σπάνια αποτελούν βιώσιμη λύση, εκτός εάν το θέμα σχετίζεται άμεσα με το προϊόν ή την υπηρεσία.

Οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να κατατάξουν τους συνδέσμους
Οι μηχανές αναζήτησης, κατά τη γνώμη μου, με βάση διάφορες πατέντες και ερευνητικά έγγραφα, κατατάσσουν τους σχετικούς συνδέσμους από σχετικούς ιστότοπους και αγνοούν όλα τα υπόλοιπα.

Αυτό δημιουργεί αυτό που είναι γνωστό ως μειωμένο γράφημα συνδέσμων. Είναι ένας χάρτης του διαδικτύου, ταξινομημένος ανά θέμα, με τις ιστοσελίδες spam να μην περιλαμβάνονται. Η διαδικασία κατάταξης ξεκινάει από εκεί.

Σχέση μεταξύ συνδέσμων και περιεχομένου
Η κατάταξη ενός ιστότοπου δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με την καλλιέργεια συνδέσμων. Λέγεται ότι το περιεχόμενο είναι ο σημαντικότερος παράγοντας κατάταξης.

Αν το περιεχόμενό σας είναι χρήσιμο, τότε οι σύνδεσμοι θα αρχίσουν, με κάποια προσπάθεια προώθησης, να συσσωρεύονται.

Leave a Reply